PROJECT: “ FEUDAL SOCIETY IN THE HIGH MIDDLE AGES”.

2º ESO- A. ENGLISH BILINGUAL SECTION.

We have developed a small project about Life in the High Middle Ages. It has been  an interdisciplinary work between two subjects, Geography and History and English. The chosen topic was “The feudal society” and we  started by dividing  the class into different groups. Each group has done a small research about a different estate or social group. They have been reading information about the privileged estates ( Nobility, Knights and Clergy) and the unprivileged ones ( Peasants and Serfs).

Instead of memorizing dates and facts they have learnt about people´s life at this time. What would have been to be a knight, serf or count? What did they do every day from dawn to dusk? What did they eat? How did they get dressed? What did they enjoy doing in their free time? These are some of the questions they have researched into.

Finally  they have made posters to summarize their discoveries and they have chosen descriptive images to illustrate them. The final task was the presentation of their  work in English. All of them have participated in the project and have enjoyed learning and discovering interesting facts about life in the past.

PROYECTO: “LA SOCIEDAD FEUDAL EN LA ALTA EDAD MEDIA”.

2ºESO A. SECCIÓN BILINGÜE EN INGLÉS.

Hemos llevado a cabo un pequeño proyecto acerca de la vida en la  Edad Media. Esta ha consistido en un trabajo de carácter interdisciplinar entre dos asignaturas, Geografía e Historia e Inglés. El tema elegido ha sido “La sociedad feudal” y empezamos dividiendo la clase en diferentes grupos. Cada grupo ha realizado una pequeña investigación en torno a un estamento o grupo social específico. Los alumnos han estado leyendo información sobre los estamentos privilegiados (Nobleza, Caballeros e Iglesia) y los no privilegiados (Campesinos y Siervos).

En lugar de memorizar fechas y datos, han aprendido acerca de la vida cotidiana en esta época. ¿En qué habría consistido ser un caballero, siervo o conde? ¿Qué hacían todos los días desde el amanecer hasta la puesta de sol? ¿Qué comían? ¿Cómo se vestían? ¿Qué les gustaba hacer en su tiempo libre? Estas son algunas de las cuestiones sobre las que han investigado.

Finalmente, han hecho posters para resumir el resultado de su investigación y han elegido imágenes descriptivas para ilustrarlos. La tarea final fue la presentación de su trabajo en inglés. Todos ellos han participado en el proyecto y han disfrutado aprendiendo datos interesantes sobre la vida en el pasado.

PELÍCULA

COMO SE HIZO