DÍA DE ACCIÓN DE GRACIAS/ THANKSGIVING DAY

Con motivo del Día de Acción de Gracias, incorporamos a las aulas del Ies Joaquín Rodrigo de Vicálvaro la popular festividad norteamericana mediante presentaciones de las razones de la fiesta de la mano de nuestras auxiliares de conversación y también con actividades enfocadas a familiarizar al alumnado con este símbolo de la cultura USA.

Además, con los alumnos de 1ESO, jugamos a 'Pin the Tail on the Turkey', una suerte de gallinita ciega en la que, con los ojos vendados, tienen que colocar las plumas al pavo.

It's Thanksgiving Day at Ies Joaquín Rodrigo de Vicálvaro! The iconic American celebration finds a place of its own in our school via detailed presentations by both our teaching assistants. Our students get to know all about this very popular festivity thanks to activities and papers designed to become familiar with this US symbol.

Our first year students are also treated to the 'Pin the Tail on the Turkey' game. It is up to them to help the turkey get all his feathers!